Welke melatonine is de beste!? De 5 toppers van 2018 op een rij!
Wijzeroverslapen.nl-Jouw website voor een heerlijke nachtrust!
Slaapmedicatie 14 december 2017
Jens Geen reacties

Laat je niet langer leiden door Slapeloosheid, gebruik deze Simpele Tips voor een Optimale Nachtrust!

JA! Laat het mij zien!

Om je interne klok te ondersteunen slikken veel mensen het slaaphormoon melatonine, maar welke melatonine is nou eigenlijk het beste? Zit er verschil tussen de verschillende leveranciers van deze tabletten? In dit artikel ontdek je er alles over..

welke melatonine is de beste?Je weet het zeker, je wilt melatonine gebruiken, maar welke melatonine is de beste!? Er zijn zoveel verschillende soorten melatonine, maar welke melatonine moet je kopen?

In dit artikel ga ik je vertellen wat melatonine precies doet, waarom het je enorm kan helpen voor wat betreft je nachtrust en welke melatonine je het beste kunt kopen.

Maar ook wil ik je andere goede hulpmiddelen voor een optimale nachtrust laten zien, want naast melatonine zijn er nog andere krachtige middelen die ervoor kunnen zorgen dat jij heerlijk slaapt.

Wat is melatonine!?

Melatonine is een hormoon dat het lichaam aanmaakt in de zogenaamde pijnappelklier in de hersenen. Dit hormoon geeft je lichaam een signaal om te gaan slapen als het donker word.

Melatonine helpt je dus bij het de controle van je slaap-waakcyclus. Veel mensen gebruiken melatonine in de vorm van tabletten omdat hun slaap waak cyclus van slag is.

Waarom word melatonine geslikt?

Melatonine word natuurlijk gebruikt door mensen die slaapproblemen hebben, daarnaast word het ook veel gebruikt door mensen die:

  • Een jetlag hebben
  • In nachtdiensten werken en extra melatonine nodig hebben
  • Last hebben van cluster hoofdpijn (melatonine heeft een verlichtend effect)

Wat doet melatonine in het lichaam?

Zoals je al wel weet is je lichaam bijzonder intelligent, zo weet het wanneer het donker word en de avond valt en ook wanneer het licht word en er een nieuwe dag begint.

Deze interne klok controleert je cyclus van slapen en waken en regelt heel nauwkeurig je melatonine niveau. Als het donker word gaat dit niveau iets omhoog en als het licht word zakt het niveau weer.

De hoeveelheid licht speelt hierbij dus een belangrijke rol, zo kan het voorkomen dat je tijdens de donkere wintermaanden meer behoefte hebt aan slaap dan tijdens de zomermaanden.

Sommige mensen raken zelfs in een heuse winterdepressie, dit heeft mede te maken met je ontregelde interne klok.

Melatonine is dus een belangrijk hormoon wat je nodig hebt om optimaal te kunnen slapen. Wist je trouwens dat de aanmaak van melatonine steeds minder word naarmate je ouder word?

Nu weet je precies wat melatonine doet in je lichaam maar welke melatonine is de beste!?

Welke melatonine is de beste!?

Er zijn veel verschillende merken melatonine, maar welke melatonine is de beste? in feite zit er geen verschil tussen de melatonine zelf, wel tussen de dosering melatonine, straks vertel ik je meer over dosering en gebruik.

Hieronder vind je mijn selectie van de beste 5 melatonine producten:

 

melatonine tabletten

 

Lucovitaal Melatonine

Bekijk hier de specificaties van deze melatonine supplementen>>

 

 

 

 

melatonine tabletten

Sleepzz melatonine original

Bekijk hier de specificaties van dit melatonine supplement>>

 

 

 

 

melatonine

Body&Fit melatonin

Bekijk hier de specificaties van dit melatonine supplement>>

 

 

 

 

melatonine

Eazzy Sleep

Bekijk hier de specificaties van dit melatonine supplement>>

 

 

 

Dosering en gebruik

Je kunt kiezen voor de 5mg, 3mg,2mg of 1mg variant. De verschillen hiertussen zijn de hoeveelheid melatonine per tablet. Tenzij een arts ander adviseert word de volgende dosering aangeraden:

  • Volwassenen, 1 tot 2 uur voor het slapengaan 2-5 mg melatonine.

Als je begint met melatonine is de 3mg variant het beste, neem de tablet 1 tot 2 uur voor het slapengaan in met een glas water. Voor kinderen word er aangeraden om de dosering in overleg met een arts te doen.

Is het wel veilig om melatonine te slikken?

Onder normale omstandigheden is melatonine volkomen veilig. Heb je langdurig last van slaapproblemen? Overleg dan altijd met een arts of er geen medische oorzaak is van je slaapproblemen.

Bij sommige ziektes of aandoeningen of onder bijzonder omstandigheden zoals zwangerschap, kan het afgeraden worden om melatonine te slikken, lees de bijsluiter aandachtig voor verder informatie.

Wat zijn de bijwerkingen van melatonine?

Zitten er eigenlijk ook bijwerkingen aan melatonine? Ja er zijn enkele bijwerkingen aan melatonine:

  • Slaperig
  • Ochtendhumeur
  • Actief dromen
  • Lagere lichaamstemperatuur

Zoals je ziet geen ernstige bijwerkingen waar je, je zorgen over hoeft te maken.

Wanneer mag je geen melatonine slikken?

In sommige gevallen mag je geen melatonine slikken. Slik melatonine niet als je lijdt aan één van de volgende aandoeningen:

  • Epilepsie
  • Leverziekte
  • Nier afwijking
  • Auto-immuun ziekte

Ook als je overgevoelig bent voor melatonine of één van de hulpstoffen word het afgeraden om melatonine te slikken.

Alternatieven voor melatonine?

Maar zijn er dan nog alternatieven voor melatonine? Persoonlijk ben ik groot voorstander van het oplossen van het onderliggende probleem.

Je overweegt niet voor niets om melatonine te slikken dus er is een onderliggend probleem. Waarom zou je dit probleem niet oplossen zodat je helemaal geen melatonine hoeft te slikken?

Het is natuurlijk het beste als je lichaam zelf de hoeveelheid melatonine regelt en je helemaal geen extra melatonine nodig bent.

William van der Klaauw, slaapdeskundige en eigenaar van de website Slaapwijzer.net ontwikkelde een stap voor stap online training waarbij er word gekeken naar het onderliggende slaapprobleem.

Er word vanuit natuurlijk oogpunt gekeken naar de beste oplossing voor jouw slaapprobleem, wat gaat er mis in jouw lichaam dat je niet meer goed kunt slapen?

Hier vindt je de informatie over zijn online training>>

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *