Uitgerust wakker worden? Ontdek hier waarom het jou niet lukt!
Wijzeroverslapen.nl-Jouw website voor een heerlijke nachtrust!
Moe wakker worden 13 oktober 2016
Jens Geen reacties

Laat je niet langer leiden door Slapeloosheid, gebruik deze Simpele Tips voor een Optimale Nachtrust!

JA! Laat het mij zien!

Wil jij meer uitgerust wakker worden? Dat kan ik me voorstellen.. Het is namelijk erg vervelend als je een werkdag of schooldag moet beginnen terwijl je niet uitgerust bent. Je hebt het gevoel alsof je bent overreden door een trein en je voelt je moe en sloom.. Wat kun je er eigenlijk tegen doen? Gelukkig […]

uitgerust wakker wordenWil jij meer uitgerust wakker worden? Dat kan ik me voorstellen.. Het is namelijk erg vervelend als je een werkdag of schooldag moet beginnen terwijl je niet uitgerust bent.

Je hebt het gevoel alsof je bent overreden door een trein en je voelt je moe en sloom.. Wat kun je er eigenlijk tegen doen?

Gelukkig kun je hier van alles aan doen.. Op deze pagina wil ik je enkele tips geven waardoor je morgen al uitgeruster wakker kunt worden.

Waarom zo moe?

De reden dat je zo moe wakker word kan met verschillende dingen te maken hebben. Het kan zijn dat je nog veel te druk in je hoofd bent terwijl je in slaap valt.

Als je te druk in je hoofd bent zul je niet goed slapen, als je überhaupt al kunt slapen. Als je loopt te piekeren over dingen is het beter om ze te bespreken of van je af te schrijven.

Het is van belang dat je lekker ontspannen bent als je gaat slapen. Want niet kunnen slapen omdat je loopt te piekeren kan uiteindelijk resulteren in stress..

Voldoende nachtrust

Uitgerust wakker worden heeft alles te maken met voldoende nachtrust. Het klinkt misschien logisch maar in de praktijk zie ik vaak dat mensen klagen over het feit dat ze niet uitgerust wakker worden terwijl ze veel te weinig slapen.

Het is erg belangrijk dat je voldoende nachtrust krijgt. Dit is wel voor ieder mens verschillend. De één heeft meer slaap nodig om zich uitgerust te voelen dan de ander.

Tijdens je slaap, slaap je in verschillende cyclussen. Bij de meeste mensen duurt een slaapcyclus 90 minuten. Als je midden in een cyclus gewekt word kun je, je erg duf voelen.

Hoe meer volledige cyclussen je maakt des te uitgeruster je bent. De ene persoon heeft maar 4 slaapcyclussen nodig (6 uur slaap) en de ander heeft er 5 nodig (7,5uur) slaap.

Je zult dus moeten onderzoeken wat jij nodig bent om uitgerust wakker te worden

Omgeving

Om goed te kunnen slapen is het ook van belang dat je in een goede omgeving slaapt. Voor de meeste mensen is deze omgeving natuurlijk hun slaapkamer.

Om voldoende rust te kunnen ervaren is het belangrijk dat je kamer zo donker mogelijk is. Licht kan je slaap verstoren.

Het licht wat ‘s ochtends je kamer binnen straalt kan geen kwaad. Het is juist goed want het helpt je lichaam om zich voor te bereiden op de ochtend.

Geluiden

Wat naast behoorlijk irritant ook niet goed voor je nachtrust is, is omgevingsgeluid. Probeer ervoor te zorgen dat het zo stil mogelijk is op je slaapkamer.

Vaak kunnen we niets doen aan externe geluiden zoals een voorbij razende trein of een voorbij rijdende auto’s. Gebruik in dat geval oordopjes.

Want vaak wakker schrikken door een voorbij razende trein is ook zeker niet optimaal voor je nachtrust zoals je kunt begrijpen.

Klimaat

Om het optimale klimaat te bereiken is het belangrijk dat je zorgt voor een schone slaapkamer. Dus stofzuig regelmatig, zet je raam open nadat je wakker bent of laat een ventilatierooster open ‘s nachts.

De beste temperatuur om in te slapen ligt rond de 16 graden. Probeer deze temperatuur aan te houden.

Smartphone

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar het gebruik van smartphones voordat je gaat slapen is echt af te raden.

Je lichaam bereid zich voor op de nacht en jij gooit nog even een ‘bak’ licht in je gezicht. Vooral het blauwe licht is funest.

Je hersenen denken bij het zien van het blauwe licht dat het nog dag is. Hierdoor kun je moeilijker in slaap komen. Om al helemaal nog maar niet over de prikkels die je binnen krijgt te spreken.

Leg je smartphone of tablet een paar uur voordat je gaat slapen aan de kant.. Geef je hersenen rust!

Uitgerust wakker worden..

Hierboven heb je enkele tips gekregen die je meteen kunt toepassen. Je zult merken dat je al een stuk uitgeruster wakker zult worden.

Uitgerust wakker worden is iets wat je moet trainen. Je zult de bovenstaande tips moeten toepassen en onderzoeken waar jou probleem ligt.

Het kan ook zijn dat jou probleem ergens anders ligt. Hierboven heb ik de meest voorkomende besproken..

Wil je nou meer weten over slapen en er precies achter komen waarom jij niet goed slaapt of waarom jij niet uitgerust wakker word?

Check dan even de informatie via onderstaande button

 

[inbound_button font_size=”20″ color=”#3ed04c” text_color=”#ffffff” icon=”angle-double-right” url=”http://www.paypro.nl/producten/Perfect_Slapen_in_7_Stappen/25596/52274″ rel=”nofollow”” width=”” target=”_self”]JA! Ik wil meer info! [/inbound_button]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *