Slaaptips nodig? De Beste tips van 2019 ontdek je HIER!
Wijzeroverslapen.nl-Jouw website voor een heerlijke nachtrust!
slaapproblemen 27 september 2017
Jens Geen reacties

Laat je niet langer leiden door Slapeloosheid, gebruik deze Simpele Tips voor een Optimale Nachtrust!

JA! Laat het mij zien!

Lig jij soms uren wakker? Zie je er tegenop om naar bed te gaan? Ben je het zat om moe wakker te worden en overdag weinig energie te hebben? Pas deze slaaptips toe en merk vanavond al verschil!

slaaptipsBen jij het meer dan zat om elke avond weer te woelen en te draaien in je bed? En zie je er elke avond tegenop om te gaan slapen omdat je al op voorhand weet dat het een strijd gaat worden? Met deze krachtige slaaptips zul je slapen als een roos.

Slaapproblemen is een hot item op dit moment, wereldwijd zijn er miljoenen mensen die moeite hebben om in slaap te vallen of helemaal niet kunnen slapen.

Helaas zijn er maar vrij weinig mensen die hun slaapproblemen uiteindelijk weten te overwinnen, ben jij één van hun? Heb jij al van alles geprobeerd maar tot nu toe zonder succes? Ontdek dan hieronder de meeste effectieve slaaptips van het jaar.

Tips om in slaap te komen?

Je hebt het vast als wel tien keer voorbij zien komen, de alledaagse slaaptips die je op bijna elke site ziet staan:

  • Drink geen koffie vlak voor je gaat slapen.
  • Ga niet laat op de avond sporten.
  • Slaap niet met de verwarming aan.
  • Ventileer je slaapkamer.

Niet dat het geen goede tips zijn, maar jij hebt deze tips al lang geprobeerd en hebt behoefte aan meer diepgaande tips. Daarom ontdek je hieronder slaaptips die je bijna nooit hoort.

Slaapmedicatie

De meeste mensen die slaapproblemen of slapeloosheid ervaren zijn hier in de meeste gevallen al eens mee naar de dokter geweest.

Een huisarts schrijft in de meeste gevallen slaapmedicatie voor. Het probleem met deze medicatie is dat het verslaving in de hand kan werken.

Daarom ben ik een tegenstander van slaapmedicatie op de lange termijn. Daarnaast lost het helemaal niets op omdat je het daadwerkelijke probleem niet aanpakt.

Slaaptips die je nog nooit hoorde..

#1 Daag jezelf uit.

De eerste tips die ik met je ga delen is meteen een opmerkelijke, daag jezelf uit om wakker te blijven. Ga in bed liggen en hou je ogen helemaal open.

Zeg herhaaldelijk tegen jezelf ‘Ik wil niet slapen’ omdat je hersenen moeite hebben om negatieve emoties (ik wil niet) te verwerken zal dit geïnterpreteerd worden als ‘ik wil slapen’ uiteindelijk zullen je oogspieren vermoeien en zul je in slaap vallen.

#2 Neem je dag door.

Wat ook een erg goede tips is en voor veel mensen fantastische resultaten opleverde is het volgende.

Neem je dag door op het moment dat je in bed ligt. Herleef gesprekken die je voerde en probeer tot in detail te bedenken wat er die dag allemaal is gebeurd.

Op deze manier zorgt je ervoor dat je geest ‘schoon’ is en gereed is om te gaan slapen.

#3 Luister naar jezelf.

Deze tips is gebaseerd op het gebruik van je eigen lichaam om snel in slaap te vallen.

Wat je moet doen is het volgende: Ga in bed liggen en focus je volledig op je ademhaling, adem in, adem uit. Probeer aan helemaal niets anders te denken dat je ademhaling.

Je zult merken dat dit bijzonder goede resultaten kan geven.

#4 Piekeren? No Go!

Deze tip zul je al wel vaker aangetroffen hebben op andere websites maar ik wil hem toch nog even benoemen.

Zet je piekerende gedachten de slaapkamer uit!

Maar hoe doe je dat? Hoe zorg je ervoor dat je piekerende gedachten geen kans krijgen? Het is eigenlijk vrij simpel maar veel mensen doen het niet waardoor ze uren wakker liggen.

Maak een lijstje waarbij je alles opschrijft waar jij je druk om maakt, laat het lijstje vervolgens beneden liggen en neem het vooral niet mee naar boven.

Je zult merken dat je het op deze manier van je afschrijft en je, je niet meer zorgen hoeft te maken over verschillende dingen als je in bed ligt.

piekeren

#5 Spannen en ontspannen

Mijn vijfde tip luidt als volgt: Ga in een comfortabele positie liggen, meestal op de rug. Span telkens één lichaamsdeel aan, houdt dit 5 seconden vast en ontspan weer.

Begin met je tenen en werk je hele lichaam af. Deze ontspanningsoefening heeft al veel mensen geholpen om sneller in slaap te vallen.

# Visualiseren

Sommige mensen noemen het dagdromen anderen noemen het de manier om te krijgen wat je wilt. Wat het nou precies is laat ik even in het midden, het werkt in ieder geval erg goed om snel in slaap te vallen.

Wat je moet doen is het volgende: Denk aan die mooie auto of dat mooie huis, zie je er in rijden of in rondlopen, voel alsof je het aanraakt.

Deze tips vereist soms wat fantasie maar als je, je compleet laat gaan zul je binnen no-time in slaap vallen.

Wat als je nog niet kunt slapen?

Maar wat als je na het proberen van bovenstaande tips nog niet in slaap valt? Wat moet je dan doen? Je bent inmiddels namelijk wel ten einde raad.

Als je al langere tijd niet goed slaapt en na het proberen van talloze tips nog steeds moeite hebt om de slaap te vatten, betekent het dat een diepere onderliggende oorzaak de boosdoener is, hierbij kun je denken aan:

  • De aanmaak van hormonen verloopt niet helemaal soepel.
  • Je lichaamstemperatuur is nog te hoog.biologische klok
  • Je biologische klok loopt niet goed.
  • Je hebt een psychisch probleem (angst om niet te kunnen slapen).

Deze oorzaken van slapeloosheid kunnen je jaren kwellen omdat je niet goed weet waar je het moet zoeken, je huisarts schrijft medicatie voor, maar ja, we weten al dat, dat op de lange termijn niets oplost.

Maar hoe kun je ervoor zorgen dat je lichaamstemperatuur lager word? Hoe kun je ervoor zorgen dat de aanmaak van hormonen goed geregeld is? En hoe zet je, je biologische klok gelijk?

Hieronder vind je mijn gouden tip op het gebied van slaapproblemen..

Gouden slaaptip!

Hij hielp letterlijk duizenden mensen om hun slaapproblemen voor eens en voor altijd achter hun te laten, hij verwelkomt elke maand meer dan 40.000 bezoekers op zijn informatieve website, hij schreef verschillende gratis ebooks op het gebied van slaapproblemen.

William van der Klaauw is een slaapdeskundige van het eerste uur, naast zijn gratis informatie ontwikkelde hij het digitale en fysieke boek ‘Pefect Slapen in 7 Stappen

Dit boek, wat je zowel digitaal als fysiek thuis gestuurd krijgt, is een complete handleiding op het gebied van slapen. Omdat er zo enorm veel positieve reacties over komen zet ik hem in de etalage als ‘Gouden tip’

Gebroken nachten zijn erg slecht voor je gezondheid, hoe lang blijf jij aanmodderen?! Ontdek hier DE stap-voor-stap handleiding naar een Optimale Nachtrust!

JA, stuur mij door!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *