Slaapritme verbeteren? Zorg voor een optimale nachtrust!
Wijzeroverslapen.nl-Jouw website voor een heerlijke nachtrust!
Slaapritme 8 maart 2017
Jens Geen reacties

Laat je niet langer leiden door Slapeloosheid, gebruik deze Simpele Tips voor een Optimale Nachtrust!

JA! Laat het mij zien!

Je slaapritme verbeteren is iets waar je vandaag nog mee zou moeten beginnen, want waarom zou je, je nog langer onnodig kwellen terwijl oplossingen voor de hand liggen? Op deze pagina wil ik je meenemen naar de oorzaak van onze slaapproblemen, wat de gevolgen zijn en wat de beste oplossingen zijn zodat je straks fit […]

slaapritme verbeterenJe slaapritme verbeteren is iets waar je vandaag nog mee zou moeten beginnen, want waarom zou je, je nog langer onnodig kwellen terwijl oplossingen voor de hand liggen?

Op deze pagina wil ik je meenemen naar de oorzaak van onze slaapproblemen, wat de gevolgen zijn en wat de beste oplossingen zijn zodat je straks fit en energiek wakker zult worden.

Zelfs mensen met de meest stressvolle levenssituaties leerden beter slapen door onderstaande oplossingen, daarom weet ik zeker dat het voor jou ook zal werken.

Slaapproblemen worden onderschat

Niets is zo vervelend als met een moe gevoel aan je dag beginnen, slaapproblemen en slaapstoornissen komen erg veel voor in Nederland, toch is er maar weinig bekend over slaapproblemen.

Dat is opmerkelijk te noemen als je het vergelijkt met bijvoorbeeld voeding, toch zijn slapen en voeding allebei eerste levensbehoeften, en zijn ze beiden even belangrijk.

Wist je trouwens dat er ongeveer 2 miljoen Nederlanders kampen met slaapproblemen? Daarom word het tijd dat er meer goede informatie over slapen en slaapproblemen verschijnt.

[inbound_button font_size=”20″ color=”#ff7b10″ text_color=”#ffffff” icon=”check” url=”/slaapproblemen-aanpakken/” width=”” target=”_self”]Oplossing slaapproblemen[/inbound_button]

Herkenbaar?

In de meeste gevallen hebben verschillende slaapproblemen dezelfde oorzaak, Wat ik vaak zie is dat de oorzaak van het slaapprobleem is gerelateerd aan stress of overmatig piekeren.

Wanneer je namelijk in bed ligt kom je pas echt tot rust en beginnen de malende gedachten vaak, door deze malende gedachten kun je maar moeilijk in slaap vallen.

Mensen die een gestrest leven hebben, of dat nou komt door hun beroep of niet, ervaren meer slaapproblemen dan mensen die een ontspannen leventje leiden.

Herken je jezelf in onderstaande punten?

  • Moeilijk in slaap vallen is aan de orde van de dag
  • Als je eenmaal wakker bent val je maar moeilijk weer in slaap
  • je bent moe als je wakker word
  • je hebt moeite om wakker te worden

Bovenstaande punten zijn de meest gehoorde klachten als het gaat om slaapproblemen, let op verwar slaapproblemen niet met slaapstoornissen zoals slaapapneu, als je denkt dat je een slaapstoornis hebt is het raadzaam een huisarts te bezoeken.

Wat zijn de gevolgen van een verstoord slaapritme?

Wat mensen vaak niet weten is dat hun verstoorde slaapritme te maken heeft met een verstoorde hormoonbalans. Tegenwoordig is iedereen druk en gehaast, het stresshormoon cortisol giert door ons lichaam.

“Even snel dit doen, nog even een belletje tussendoor, s’avonds nog even terug naar kantoor, overwerk, etc” het heeft allemaal zijn naslag op de kwaliteit van onze slaap.

Nee, ons slaapritme verbeteren en stress gaan niet samen.

Als het gehalte cortisol in je bloed structureel te hoog is kan dat vervelende gevolgen met zich meebrengen, hieronder een overzicht van de gevolgen van een te hoog cortisol gehalte:

  • Overgewicht
  • Diabetes
  • Verzwakt immuunsysteem
  • Hogere bloeddruk
  • Meer cholesterol
  • Hartklachten
  • SLAAPPROBLEMEN

Wat ik hierboven opgesomd heb zijn natuurlijk niet de minste zaken, diabets,hartklachten, hoge bloeddruk, het zijn allemaal dingen waar we liever geen last van hebben.

Als je teveel cortisol in je ‘systeem’ hebt kom je uiteindelijk terecht in een vicieuze cirkel. Slapeloosheid zorgt er namelijk voor dat de hoeveelheid cortisol niet word afgebroken, dit leidt tot een toename van cortisol wat vervolgens weer leidt tot slaapproblemen.

Cortisol en buikvet

Wist je trouwens dat cortisol direct gerelateerd is aan buikvet? Hoe meer cortisol je lichaam over een langere periode heeft aangemaakt hoe meer buikvet je lichaam opslaat.

Cortisol is het stresshormoon, we kunnen dus stellen dat hoe meer jij in aanraking komt met stress hoe meer kans jij hebt op overgewicht. Niet echt een geruststellende gedachte..

Om cortisol af te breken is een goede nachtrust nodig, geen oppervlakkige slaap maar een goede diepe herstellende slaap. Hoe je dit kunt bereiken vertel ik je hieronder.

Slaapritme verbeteren!

Maar ja, mijn slaapritme verbeteren? Hoe doe ik dat? denk je misschien. hoe kan ik ervoor zorgen dat ik beter zal slapen? Hoe zorg ik er dan voor dat mijn cortisol gehalte omlaag word gebracht? Het antwoord op die vraag is eigenlijk vrij simpel, toch nemen weinig mensen het serieus.

Mijn oplossing luid als volgt: Verdiep je meer in één van onze eerste levensbehoeftes, ‘slaap’

Zoals ik hierboven al aangaf is de kennis over slapen in Nederland behoorlijk onder niveau, er word al snel naar verslavende slaapmedicatie of wondermiddeltjes gegrepen.

Het grote probleem met medicatie is dat het niet de oorzaak van het probleem aanpakt. Zie het als dweilen met de kraan open. De bron van je slaapprobleem word hiermee niet opgelost.

De oplossing zit in jezelf

Ik zeg dus niet voor niets, je slaapritme verbeteren begint bij jezelf, misschien maak jij teveel cortisol aan, misschien heb je een tekort aan het slaaphormoon melatonine, of misschien neem je teveel zorgen mee naar bed.

Daarom wil ik je aanraden om je meer te verdiepen in hoe slapen nou eigenlijk werkt en waarom jij niet in slaap komt of telkens wakker word.

Ik wil je daarom ook aanbevelen om het boek ‘Perfect slapen in 7 stappen‘ van William van der Klaauw te lezen. Dit boek zorgde ervoor dat de ogen bij duizenden mensen open gingen, of nou ja, open? Dicht inderdaad!

Mensen die al jaren rondliepen met slaapproblemen en van de ene therapie in de andere belanden hebben nu hun slaap terug gevonden met dank aan het verhelderden boek van slaapdeskundige William van der Klaauw.

Meer kennis over slapen

Het boek verteld je alles over de werking van het lichaam met betrekking tot slapen, hoe werken je hormonen? Waarom slaap jij slecht en een ander niet? Wat is de ideale lichaamstemperatuur om te slapen? Hoe werkt je biologische klok nou echt? en nog veel meer..

Het boek leert je onder andere:

  • Hoe je eindelijk echt beter leert slapen
  • Hoe je zonder moeite in slaap valt
  • Het bereiken van een diepere en effectievere slaap
  • Hoe je meer energie en levenslust krijgt door een optimale nachtrust

Kortom, ben je er klaar mee om elke avond naar het plafond te staren, vaak wakker te worden, moeite hebt om op te staan, wakker te worden met gevoel dat je nog lang niet uitgerust bent?

Dan kan het boek ‘Perfect slapen in 7 stappen’ uitkomst bieden.

Zoals William zelf zegt: ‘Het boek Perfect slapen in 7 stappen is eigenlijk veel meer dan een boek op zich, het is een totaalpakket om voor eens en altijd af te rekenen met slaapproblemen.

[inbound_button font_size=”20″ color=”#ff7b10″ text_color=”#ffffff” icon=”check” url=”/slaapproblemen-aanpakken/” width=”” target=”_self”]Check meer over dit totaalpakket[/inbound_button]

(tijdelijk 50% korting via bovenstaande link)

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *