16 Slaapproblemen Tips Die Je Vanavond Al Kunt Toepassen!
Wijzeroverslapen.nl-Jouw website voor een heerlijke nachtrust!
slaapproblemen 19 november 2016
Jens Geen reacties

Laat je niet langer leiden door Slapeloosheid, gebruik deze Simpele Tips voor een Optimale Nachtrust!

JA! Laat het mij zien!

Slaapproblemen tips die je vanavond al kunt toepassen! Op deze pagina wil ik je waardevolle tips geven waarmee je, je slaapproblemen effectief kunt aanpakken. Want het is super vervelend om elke avond maar weer te woelen in je bed omdat je weer niet in slaap kunt komen. Daarom is het verstandig dat je op zoek […]

slaapproblemen tipsSlaapproblemen tips die je vanavond al kunt toepassen! Op deze pagina wil ik je waardevolle tips geven waarmee je, je slaapproblemen effectief kunt aanpakken.

Want het is super vervelend om elke avond maar weer te woelen in je bed omdat je weer niet in slaap kunt komen.

Daarom is het verstandig dat je op zoek bent gegaan naar een oplossing voor je slaapprobleem.

Waarom kan ik niet slapen?

Waarschijnlijk vraag je, je af waarom je niet kunt slapen.. Hoe is dat eigenlijk ontstaan? Alles heeft een reden zo ook je slaapprobleem.

Het is belangrijk dat je de reden waarom je niet kunt slapen onderkent. Als jij namelijk weet waarom je niet kunt slapen kun je dit probleem effectief aanpakken.

Meestal komt het voort uit het feit dat je nog veel te druk bent in je hoofd als je op bed ligt. Dit kan dan weer verschillende onderliggende oorzaken hebben.

[inbound_button font_size=”20″ color=”#5db93d” text_color=”#ffffff” icon=”check” url=”/slaapproblemen-aanpakken/” width=”” target=”_self”]JA! Ik wil vanavond al beter slapen![/inbound_button]

Kalmte en rust voor je naar bed gaat

Zoals ik net zei heeft het in de meeste gevallen te maken met het feit dat je nog veel te druk bent als je naar bed gaat.

Misschien zit je nog te denken over dingen die op het werk gebeurt zijn of pieker je over andere zaken. Het is enorm belangrijk dat je tot rust komt voordat je gaat slapen.

Om tot rust te komen voordat je gaat slapen kun je ervoor kiezen om een boek te gaan lezen in plaats van tv te kijken. Ook wil een warm bad goed helpen.

Slaapstoornissen

Natuurlijk kan het ook zo zijn dat je een slaapstoornis hebt. Om een slaapstoornis aan te pakken is professionele hulp nodig. Op deze pagina wil ik de ‘normale’ slaapproblemen aanpakken.

Piekeren, angst om niet te kunnen slapen, moe wakker worden en andere slaapproblemen zijn effectief aan te pakken als je de juiste bronnen aanboort.

Slaapdeskundige William van der Klaauw heeft hier een heel mooi en vooral effectief boek over geschreven.

Dankzij zijn boek ‘Perfect slapen in 7 stappen’ hebben al duizenden mensen hun optimale nachtrust weer gevonden!

Slaapproblemen tips!

Buiten het feit dat de kennis, inzichten en de praktische oplossingen uit het boek ‘Perfect slapen in 7 stappen’ bijna onweerstaanbaar zijn, zijn onderstaande ‘slaapproblemen tips’ ideaal om vanavond al toe te passen!

Tip 1# Later op de dag sporten

Sporten heeft een gunstig effect op je slaapkwaliteit. Sport het liefst het einde van de middag of het begin van de avond. Ga ook weer niet te laat sporten want dan bestaat de kans dat je nog hyperactief bent.

Tip 2# Maak je kamer goed donker

Licht is niet goed voor je slaapkwaliteit. Zelfs het kleinste lichtje kan al voor hinder zorgen. Zorg er dus voor dat je kamer goed verduistert is.

Tip 3# Let op je cafeïne gebruik

Ook het gebruik van cafeïne overdag kan invloed hebben op je slaapkwaliteit. Misschien dacht je dat die bakken koffie in de ochtend geen effect zouden hebben. Dat hebben ze helaas wel..

Tip 4# Draaien in bed

Lig je constant te draaien en kun je echt met geen mogelijkheid in slaap komen? Ga dan even je bed uit en doe iets anders. Lees een paar bladzijden uit een boek of ga even in een stoel zitten.

Tip 5# Maak je klaar om te gaan slapen

Onze biologische klok gaat rond 22:00uur op de avond in de slaapmodus. Maak je dus langzaam klaar om te gaan slapen. Zet de tv uit en stop met het checken van je tijdlijn op Facebook.

Tip 6# Pak stress aan

Helaas hebben nog te veel mensen last van stress. Als je last hebt van stress is het moeilijk om in slaap te vallen. Pak dus je stress aan door middel van bijvoorbeeld ontspanningsoefeningen.

Tip 7# Juiste matras

Een goed matras kan je nacht maken of breken. één derde van je leven lig je op bed dus bezuinig niet op een matras!

Tip 8# Hou je kamer koel

Voor een optimale nachtrust is het belangrijk dat je slaapkamer een gezond klimaat heeft. Dus geen verwarming aan en het liefst het raam open. Heb je het koud? Gebruik een extra deken.

Tip 9# Breng je tot rust met muziek

Heerlijke rustgevende muziek in een donkere kamer zorgt ervoor dat je sneller in slaap valt. Kies muziek waar jij van houd.

Tip 10# Schrijf gedachten van je af

Spoken er nog van allerlei zaken door je hoofd? Schrijf deze op een papiertje en leg dit op je nachtkastje. Op deze manier schrijf je de dingen van je af.

Tip 11# Hou een (zoveel mogelijk) vast ritme aan

Probeer zoveel mogelijk een vast ritme aan te houden. Dus elke dag rond dezelfde tijd uit bed en ‘s avonds rond dezelfde tijd je bed in.

Tip 12# Fantaseer over leuke dingen

Uit onderzoek blijkt dan mensen die fantaseren over leuke dingen als ze op bed liggen een keer zo snel in slaap vallen. Een goede tip dus!

Tip 13# Kijk uit met dutjes overdag

Als je overdag even een dutje doet kijk er dan wel mee uit hoe lang je dit doet. Als je langer dan 20 minuten slaapt kan het ervoor zorgen dat je ‘s avonds niet in slaap kunt komen

Tip 14# Eet iets kleins

Alle diëtisten zullen me nu afschieten;-) maar het eten van iets kleins kan ervoor zorgen dat je sneller in slaap valt. Let op dit moet wel iets lichts zijn zoals een koekje of een cracker.

Tip 15# Stop met snoozen

Het klinkt cliché toch is het waar.. Snoozen is echt niet handig om te doen als je moeite hebt om in slaap te komen. Gaat de wekker? Loop meteen naar de badkamer en was je gezicht.

Tip 16# Slaap genoeg

Zorg er voor dat je voldoende slaapt en vooral dat je slaapkwaliteit goed is. Het klinkt tegenstrijdig maar als jij een goed ritme hebt en voldoende slaapt zul je ‘s avonds eerder in slaap vallen. Hoe zorg je voor een goede slaapkwaliteit? Check het hieronder!

Pas de tips toe!

Ik hoop dat je wat hebt gehad aan mijn slaapproblemen tips en dat ze je echt helpen om beter in slaap te vallen.

Voor veel mensen zal het toepassen van deze slaapproblemen tips al behoorlijk uitkomst bieden maar heb je na het toepassen nog steeds moeite met het in slaap vallen?

Ik had het eerder in dit artikel al over slaapdeskundige William van der Klaauw. Zijn ‘Perfect slapen in 7 stappen’ methode heeft echt al duizenden mensen geholpen een goede gezonde slaper te worden.

Wil je meer weten over deze methode?

 

[inbound_button font_size=”20″ color=”#45cf1e” text_color=”#ffffff” icon=”angle-double-right” url=”/slaapproblemen-aanpakken/” width=”” target=”_self”]Ja! Ik wil meer weten![/inbound_button]

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *