Moe Wakker Worden Met Hoofdpijn? Waarom Heb Je Er Last Van?
Wijzeroverslapen.nl-Jouw website voor een heerlijke nachtrust!
Moe wakker worden 18 december 2016
Jens Geen reacties

Laat je niet langer leiden door Slapeloosheid, gebruik deze Simpele Tips voor een Optimale Nachtrust!

JA! Laat het mij zien!

Moe wakker worden is op zich al niet prettig, laat staan dat je ook nog eens wakker word met een bonkende hoofdpijn. Maar wat als dit vaker gebeurd? Wat moet je er tegen doen? In dit artikel vertel ik erover.

moe wakker worden met hoofdpijnMoe wakker worden met hoofdpijn kan door verschillende oorzaken komen. Als je de avond ervoor uit bent geweest en alcohol hebt gedronken is het logisch te verklaren, ook als je verkouden bent is de oorzaak niet moeilijk te achterhalen.

Maar wat als je nou geen idee hebt waar het vandaan komt? Opstaan met hoofdpijn kan vele oorzaken hebben, zo kan het zijn dat je verkouden bent,een verkeerde houding aanneemt,te weinig slaapt, stress of slaapapneu hebt.

Kortom er zijn verschillende redenen op te noemen waarom jij wakker kunt worden met hoofdpijn. Hieronder gaan we er wat dieper op in.

Hoofdpijn

Hoofdpijn is echt een veelvoorkomende klacht in Nederland, maar er zijn ook mensen die ‘s ochtends wakker worden met hoofdpijn, sommige mensen worden elke dag wakker met hoofdpijn.

Hoe kan dat nou eigenlijk? Wat kan daar de oorzaak van zijn? Zoals ik in de inleiding al een beetje aangaf kan dat verschillende oorzaken hebben. Hieronder een overzicht van verschillende oorzaken.

  • Als je te weinig slaapt krijg je last van slaapgebrek, dit kan zorgen voor hoofdpijn in de morgen.
  • Je kunt last hebben van slaapapneu, bij slaapapneu krijg je ‘s nachts te weinig zuurstof.
  • Beetje voor de hand liggend maar als je teveel alcohol nuttigt kun je last hebben van een kater, en dus hoofdpijn.
  • Als je neus dichtzit door verkoudheid, krijg je minder zuurstof waardoor je hoofdpijn kunt krijgen.
  • Teveel koffie gedronken? Teveel cafeïne  kan zorgen voor hoofdpijn bij het opstaan.
  • Rook je? Dan kan het maar zo zijn dat je hierdoor hoofdpijn krijgt in de morgen. Roken zorgt op zichzelf al voor meer hoofdpijn.
  • Stress is een vervelende kwaal met allerlei symptomen, ook hoofdpijn in de morgen valt hier onder.
  • Sommige mensen tandenknarsen, Ook dit kan uiteindelijk hoofdpijn teweeg brengen.
  • Als je leidt aan depressie of angsten heb je vaak geen goede nachtrust. Hierdoor kan hoofdpijn in de morgen ontstaan.

Moe wakker worden met hoofdpijn kan dus door verschillende oorzaken komen. Als je vermoed dat je last hebt van slaapapneu is het raadzaam je huisarts te bezoeken.

Moe wakker worden met hoofdpijn

Op deze pagina wil ik je meer vertellen over, moe wakker worden met hoofdpijn door slapeloosheid. In Nederland zijn namelijk enorm veel mensen met slaapproblemen.

Een gedeelte daarvan heeft last van hoofdpijn in de morgen. Hoe kun je beter leren slapen? Hoe zorg ik ervoor dat het minder word? Op deze vragen wil ik je hieronder antwoord geven.

Lees dus gerust verder en schroom niet om je vragen onder dit artikel te stellen, ik probeer zo snel mogelijk antwoord te geven.

Wat is slaap?

We brengen gemiddeld éénderde van ons leven slapend door. Maar wat is het nut van slapen? Slapen is als het ware een onderhoudsbeurt voor je lichaam en geest.

‘s Nachts krijgt je lichaam en geest de kans om zich weer helemaal op te laden. Heb je slaapgebrek en slaap je dus te weinig kan het lichaam onvoldoende herstellen.

Herstelt je lichaam onvoldoende dan krijg je vaak last van verschillende klachten. Hoofdpijn in de morgen is er hier één van. Hoe pak je slaapgebrek aan?

Slaapgebrek aanpakken

Online zijn er veel hulpmiddelen te vinden die je kunnen helpen om je slaapgebrek aan te pakken. Veel van die hulpmiddelen zullen alleen op korte termijn effect hebben of zelfs helemaal niet helpen.

Kruidenmiddeltjes, rustgevende cd’s, kussenspray of veel te dure online trainingen wil ik je echt afraden. Het is veel beter om je te verdiepen in hoe slapen nou daadwerkelijk werkt.

Er is namelijk bijna niemand die iets van slapen af weet. En dan te bedenken dat slapen één van de eerste levensbehoeften is.

Het werkt maar tijdelijk

Veel van de oplossingen en hulpmiddelen die je op het internet aantreft hebben maar een tijdelijke werking. Ze geven je meer vertrouwen zodat dingen zoals stress en de angst om niet te kunnen slapen af zullen nemen.

Het zal je op korte termijn beter doen slapen maar het is niet de oplossing van je probleem. Op een gegeven moment zul je namelijk weer terugvallen in je oude slaapproblemen.

Dat is logisch want zoals ik al zeg pak je niet de daadwerkelijke oorzaak aan. Hoe kom je er achter wat de daadwerkelijke reden is dat je niet kunt slapen en hoe pak je die reden aan?

jongen kan niet slapen

De echte oorzaken

Hieronder een opsomming van de meest voorkomende oorzaken van slaapproblemen.

Angst en spanning

Je ligt in bed en je kunt niet in slaap komen, de angst slaat toe. ‘als ik over een half uur nog niet slaap ben ik morgen echt de sjaak’ Juist door deze gedachten lukt het je niet om in slaap te komen.

Je biologische klok is verstoord

Onze biologische klok speelt een enorm belangrijke rol in ons lichaam. Als je biologische klok niet ‘op tijd loopt’ kan dit voor grote problemen zorgen. Je slaap-waak ritme klopt niet meer en dit zorgt gegarandeerd voor slaapproblemen.

Je hormoonbalans is verstoord

Hormonen bepalen voor een groot gedeelte of je goed slaapt of niet. Het slaaphormoon ‘Melatonine‘ speelt hierbij een sleutelrol.

Natuurlijk zijn er nog wel meer oorzaken, maar dit zijn toch wel de meest voorkomende.

Hoe leer je hier meer over?

Het is dus veel belangrijker om meer te leren over deze oorzaken zodat je een slaapprobleem aan kunt pakken bij de bron. Op die manier kun je meteen effectief te werk gaan en ook blijvend van een bepaald slaapprobleem afkomen.

Het gaat bij het oplossen van een slaapprobleem niet om één heilige maatregel, maar om verschillende kleine aanpassingen in het geheel.

Je kunt bijvoorbeeld door bepaalde voeding te eten je hormonen flink beïnvloeden. En je kunt door lichaamsbeweging in de avond je lichaamstemperatuur omlaag brengen wat weer bijdraagt aan een betere nachtrust.

Zo zijn er nog veel meer aanpassingen die je kunt doen om jouw slaapprobleem op te lossen. Alle verschillende oorzaken plus hun oplossing zijn gebundeld tot de ‘7 stappen methode’

Leer perfect slapen

De 7 stappen methode van William van der Klaauw helpt je om op een natuurlijke manier in slaap te vallen en voor altijd af te rekenen met je slaapproblemen.

Want of je nou last hebt van moe wakker worden met hoofdpijn, niet in slaap kunnen vallen, verkeerd slaapritme, of andere slaapproblemen, deze methode leert je precies waarom je hier last van hebt en wat je moet doen om vanavond al beter te kunnen slapen.

Laat je leven niet beïnvloeden door je slaapproblemen en onderneem direct actie!

Gebroken nachten zijn erg slecht voor je gezondheid, hoe lang blijf jij aanmodderen?! Ontdek hier DE stap-voor-stap handleiding naar een Optimale Nachtrust!

JA, stuur mij door!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *