Ik kan niet slapen door angst! Ik wil hier zo snel mogelijk van af komen(Tip)
Wijzeroverslapen.nl-Jouw website voor een heerlijke nachtrust!
Angsten 22 januari 2017
Jens Geen reacties

Laat je niet langer leiden door Slapeloosheid, gebruik deze Simpele Tips voor een Optimale Nachtrust!

JA! Laat het mij zien!

Niet kunnen slapen door angst is enorm vervelend. Hoe zorg je ervoor dat je die vervelende angst overwint? In dit artikel wil ik je vertellen hoe andere mensen dit probleem oplosten en nu weer heerlijk in slaap vallen.

ik kan niet slapen door angstIk kan niet slapen door angst, ik hoor heel vaak dat hier mensen last van hebben. Je denkt misschien dat dit meer een probleem van kinderen is maar dat is niet zo. Angst heeft niet altijd te maken met een ‘monster in de kast’

Maar waarom ben je angstig op het moment dat je wil gaan slapen? Misschien weet je het zelf al wel of misschien heb je totaal geen idee.

Op deze pagina wil ik je helpen om deze angsten minder te laten worden of zelfs helemaal te laten verdwijnen. Want het is toch zonde om de rest van je leven gebukt te gaan onder deze vervelende angst?

Wat is angst?

Angst is een natuurlijk verschijnsel dat wij mensen nodig zijn om te overleven. Als je bijvoorbeeld net op tijd wegspringt voor een voorbij razende auto die je over het hoofd had gezien, dan zorgt angst ervoor dat je snel reageert. Dit is een gezonde vorm van angst.

Ook kennen de meesten van ons wel angsten zoals, angstig zijn voor spinnen, angstig zijn om iets verkeerd te doen of angstig zijn in het verkeer, deze angsten hebben allemaal een aanleiding en ze kunnen opgelost worden door ermee vertrouwd te raken.

Toch zijn ook heel veel mensen bang voor dingen die verre van realistisch zijn, vaak hebben kinderen hier last van, denk maar eens aan het feit dat kinderen bang zijn dat er iemand onder hun bed ligt of dat er iemand in de kast zit.

Deze angsten kunnen opgelost worden door te onderzoeken waar deze angsten vandaan komen, ze vervolgens aan te pakken bij de bron en je te realiseren dat deze angst volkomen onlogisch is.

Het zal misschien wat oefening vergen maar als je constant onderkent dat de angst onrealistisch is zul je het vanzelf gaan accepteren.

Ik kan niet slapen door angst

Waar veel volwassenen last van hebben is dat ze angstig zijn om niet in slaap te kunnen komen. Ze hebben misschien de dagen ervoor moeite gehad om in slaap te vallen en daarom ontwikkelen ze de angst dat ze die avond weer wakker zullen liggen.

niet kunnen slapen door angstMaar het kan ook zo zijn dat je last hebt van stress, angst veroorzaakt namelijk stress en stress maakt je alerter. Het kan zijn dat je erg veel werkdruk ervaart en dat je vanwege de stress die daarbij komt kijken niet kunt slapen.

Omdat stress je namelijk alerter maakt zul je iedere prikkel of geluid opmerken en dat kan je angstig maken. En als je dan eenmaal angstig bent is het nog moeilijker om in slaap te kunnen komen.

Wat kan ik er tegen doen?

Om slaapproblemen als deze definitief op te lossen is het belangrijk dat slapen weer leuk word. Het is belangrijk om te leren omgaan met deze angsten en stressgevoelens.

Maar hoe kun je dat doen? Hoe kun je er nou voor zorgen dat slapen weer leuk word? Het gaat erom dat je, je gedachten weer in de juiste richting weet te sturen voordat je gaat slapen.

Hieronder wil ik je enkele simpele tips geven die je vanavond al kunt gebruiken

  • Ontspan je geest door het lezen van een boek, je brengt je geest zo op andere gedachten en je angsten worden naar de achtergrond verwezen.
  • Denk aan dingen waar je blij van word, bijvoorbeeld een heerlijke vakantie of een andere leuke gebeurtenis
  • Train met affirmaties, zeg dingen als ‘ik ben veilig en ga heerlijk in slaap vallen’ het klinkt misschien wat zweverig maar als jij hier serieus mee aan de slag gaat zul je, je onderbewustzijn trainen zodat deze het voor waar aanneemt.
  • Luister rustgevende muziek, deze muziek zorgt ervoor dat je geest kalmeert.
  • Doe ontspanningsoefeningen, verplaats je aandacht naar je lichaam, concentreer je op je ademhaling, adem in, adem uit. voel je lichaam in het matras drukken, hierdoor zul je heerlijk ontspannen en sneller in slaap vallen.

Ontspanningsoefeningen in combinatie met het jezelf geven van affirmaties werken erg goed. Onthoud wel dat dit oefening vergt.

Mocht je vaak aan negatieve dingen denken zoals ‘ik kan niet slapen door angst’ of ‘waarom kan ik weer niet slapen’ stop hier dan direct mee, dit zijn negatieve affirmaties.

Als je begint met ontspanningsoefeningen en het geven van affirmaties zul je de eerste keren nog geen verschil ervaren maar ZET DOOR, het zal je op de lange termijn echt enorm helpen om lekker ontspannen in slaap te kunnen vallen.

Verdiep je meer in ‘slapen’

Ik krijg vaak de vraag, ‘ik kan niet slapen door angst en wil hier zo snel mogelijk van af komen, wat moet ik doen?’ naast dat je bovenstaande tips zou moeten toepassen is het verstandig om je wat meer te verdiepen in het fenomeen ‘slapen’

Slapen is een eerste levensbehoefte, zonder slaap zul je uiteindelijk sterven. Mensen die last hebben van slaapproblemen weten echter in veel gevallen maar weinig van ‘slapen’.

Dat is jammer, maar niet getreurd, gelukkig is er op het internet enorm veel gratis informatie over slapen te vinden. Verschillende slaapdeskundigen delen hun kennis en dat is super waardevol.

Zelf kan ik me heel goed vinden in de informatie die slaapdeskundige William van der Klaauw deelt, hij schreef onder andere het gratis ebook ‘Kalmeer je gedachten en val in slaap’ en de Ecursus ‘Perfect slapen in 7 stappen

Je vind er informatie die je een andere kijk op ‘slapen’ geeft en het kan je enorm helpen bij al je slaapproblemen. Wil je hier graag meer over weten? Check het dan via onderstaande button.

Heb je nog vragen of opmerkingen? Stel ze gerust! Samen kunnen we ervoor zorgen dat ‘ik kan niet slapen door angst’ tot het verleden gaat behoren.

Gebroken nachten zijn erg slecht voor je gezondheid, hoe lang blijf jij aanmodderen?! Ontdek hier DE stap-voor-stap handleiding naar een Optimale Nachtrust!

JA, stuur mij door!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *