Goed Slapen Maar Toch Moe? Dit Moet Je Absoluut Lezen!
Wijzeroverslapen.nl-Jouw website voor een heerlijke nachtrust!
Moe wakker worden 28 november 2016
Jens Geen reacties

Laat je niet langer leiden door Slapeloosheid, gebruik deze Simpele Tips voor een Optimale Nachtrust!

JA! Laat het mij zien!

Goed slapen maar toch moe zijn? Hoe kan dat? Waarom word je niet gewoon lekker uitgerust wakker nadat je 8 uur hebt geslapen? Waarom heb je het gevoel alsof je net een paar uur hebt geslapen? Goed slapen maar toch moe zijn is een veel voorkomend probleem. Je kunt soms wel 10 uur achter elkaar […]

goed slapen maar toch moe zijn?Goed slapen maar toch moe zijn? Hoe kan dat? Waarom word je niet gewoon lekker uitgerust wakker nadat je 8 uur hebt geslapen? Waarom heb je het gevoel alsof je net een paar uur hebt geslapen?

Goed slapen maar toch moe zijn is een veel voorkomend probleem. Je kunt soms wel 10 uur achter elkaar door slapen en toch ben je moe en lusteloos als je wakker word. Wat vreemd.. Hoe kan dit?

Hier zijn meerdere verklaringen voor. Het kan dus met verschillende oorzaken te maken hebben en dat maakt het soms een lastig probleem. Geen zorgen! Op deze pagina wil ik je verhelderende informatie geven waar je iets mee kunt!

Te lang slapen

Wat is het toch heerlijk om lekker uit te slapen.. Vooral in het weekend even lekker blijven liggen! Uitslapen is inderdaad echt heerlijk maar er schuilt ook een gevaar in.

Te lang slapen kan er namelijk voor zorgen dat je, je moe en lusteloos voelt. Het is een beetje hetzelfde gevoel als mensen ervaren die te weinig slapen.

Best vreemd.. te lang slapen maar hetzelfde gevoel ervaren alsof je te weinig hebt geslapen.

Dit heeft te maken met het feit dat je lichaam hier niet aan gewend is. Slaap jij door de week tot 7 uur in de morgen en in het weekend structureel tot 11 uur? Dan raakt je lichaam ontregeld en kun je klachten ervaren als moe en lusteloos.

Het mensenlijk lichaam gedijt nou eenmaal het beste bij regelmaat. Een keer uitslapen is niet erg maar probeer het wel zoveel mogelijk te beperken.

Niet teveel en niet te weinig slapen

Het allerbeste voor je lichaam en je biologische klok is dat je niet teveel maar ook zeker niet te weinig slaapt. Het is belangrijk dat jij jou ultieme slaapritme weet te vinden. (Hoe bereik jij jou ultieme slaapritme?)

Onderzoek heeft uitgewezen dat je het allerbeste niet minder dan 5 uur maar ook niet meer dan 8 uur per dag moet slapen. Als je buiten deze waardes komt loop je meer risico op slaapproblemen en andere kwalen.

Probeer ook binnen deze waardes zoveel mogelijk ritme aan te houden. Moet je bijvoorbeeld 6 uur opstaan ga dan lekker 22:00 uur naar bed. Je mag best nog even een boek lezen tot 22:30 om je geest te kalmeren maar probeer daarna in slaap te komen om optimaal uit te rusten.

Wil je in het weekend toch graag uitslapen? Probeer het dan binnen de perken te houden en sta niet later dan 09:00 uur op. Je zult merken dat je toch het gevoel van uitslapen hebt ervaren en ook nog eens energiek aan je dag kunt beginnen.

Kwaliteit van je slaap

Misschien heb jij wel een perfect slaapritme maar voel je, je toch moe en lusteloos als je opstaat na een goede nacht slaap. Hoe kan dit dan? Ik slaap niet teveel en niet te weinig..

In dit geval heeft het 9 van de 10 keer te maken met de kwaliteit van je slaap. Slapen bestaat namelijk uit meerdere patronen. Zo kun je gedeeltes van de nacht in een diepe slaap zijn maar ook gedeeltes van de nacht in een oppervlakkige lichte slaap.

Deze oppervlakkige lichte slaap is van mindere kwaliteit als een diepe slaap. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom jij niet of niet vaak in deze diepe slaap terecht komt.

Vaak heeft dit te maken met je leefgewoonten. Hierbij moet je vooral denken aan zaken zoals stress, overmatig gebruik van alcohol, slecht voedingspatroon, te weinig sporten of roken.

Hoeveel slaap past bij jou?

Wist je trouwens dat de ene persoon meer slaap nodig heeft dan de ander? Dat is genetisch bepaald. Er zijn namelijk twee soorten ‘slapers’

Deze twee soorten slapers worden ingedeeld als ‘langslapers’ en ‘kortslapers. Langslapers voelen zich pas fit en energiek bij ongeveer 9 uur slaap terwijl kortslapers bij 6 uur slaap optimaal ontwaken.

Het kan dus zijn dat jij lang slaapt maar dat je simpelweg een kortslaper bent en daarom niet uitgerust wakker word.

Van alles geprobeerd

Goed slapen maar toch moe zijn kan dus met verschillende oorzaken te maken hebben die ik hierboven beschreven heb. Waarschijnlijk had je er nog nooit echt op deze manier over nagedacht en heb je verschillende andere dingen geprobeerd.

Ben je bijvoorbeeld al verschillende keren bij je huisarts geweest? Wat ik vaak hoor van mensen is dat ze slaapmedicatie krijgen voorgeschreven om hun slaapproblemen het hoofd te bieden.

Is dat een oplossing? NEE. Absoluut niet. Het is niets meer dan verschuiven van het probleem. Je lost hier helemaal niets mee op. Sterker nog.. je raakt op een gegeven moment immuun voor deze tabletten.

Gevolg? Je dosering word steeds hoger om nog in slaap te kunnen vallen. Slaapmedicatie wil ik je daarom ten zeerste afraden.

Goed slapen maar toch moe? DE Ultieme Oplossing!

Zoals ik net al wel een klein beetje liet doorschemeren is het heel erg belangrijk dat je meer inzichten gaat krijgen over het fenomeen ‘slapen’

Het kan namelijk zo zijn dat je door kleine aanpassingen al grote verschillen kunt merken. Dan zou het toch zonde zijn als je zware slaapmedicatie gaat slikken?

Ik wil er maar duidelijk mee maken dat je op een gezonde natuurlijke manier je nachtrust terug kunt krijgen door er meer over te leren.

Er moet in Nederland meer geleerd worden over slapen is mijn mening. Ik hoef je namelijk niet te vertellen hoe belangrijk een goede nachtrust voor je gezondheid is.

Er zijn namelijk tal van mensen die voor hun gevoel goed slapen maar toch moe zijn. Ze lopen vaak jaren met deze problemen rond en dit gaat ten koste van hun functioneren.

Misschien herken je jezelf wel heel erg hier in en wil je ook graag meer te weten komen over hoe slapen nu precies in elkaar zit en hoe je jou optimale nachtrust kunt bereiken?

Perfect slapen in 7 stappen

Er is een hele mooie methode ontwikkelt door slaapdeskundige William van der Klaauw. William heeft een 7 stappen methode ontwikkelt waarin je leert om in 7 stappen je optimale nachtrust te ontdekken en deze toe te passen.

Zijn methode heeft al vele mensen geholpen die al van alles geprobeerd hadden.

Is dit een moeilijke methoden? Nee. Is dit een effectieve methode? JA!

Vaak hoor ik van mensen dat zij door een paar simpele aanpassingen die zij geleerd hebben tijdens deze 7 stappen methode al een wereld van verschil ervaren met al die jaren van ellende daarvoor!

Twijfel dus niet langer maar ga weer genieten van heerlijke nachten slaap dankzij deze verhelderende methode!

 

[inbound_button font_size=”20″ color=”#3eaf13″ text_color=”#ffffff” icon=”angle-double-right” url=”https://wijzeroverslapen.nl/slaapproblemen-aanpakken/” width=”” target=”_self”]JA! Ik wil er meer over weten![/inbound_button]

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *